kroon-oil classic motorolie

Classic Motor Oil

Moderne motoroliën passen niet bij klassieke voertuigen omdat de eisen die aan moderne motoroliën gesteld worden heel anders zijn dan in het verleden.
Steeds strenger wordende eisen op het gebied van o.a. brandstofbesparing, beperking van uitlaatgasemissies en langere verversingstermijnen hebben een sterke invloed gehad op de samenstelling en viscositeit van moderne motorolieformulaties. Hoge concentraties detergenten en dispersanten, gelimiteerde ZDDP gehalten en het gebruik van veelal dunvloeibare synthetische basisoliën in moderne motoroliën kunnen funest zijn voor klassieke verbrandingsmotoren. Om de gekoesterde en veelal kostbare klassiekers toch veilig te kunnen smeren heeft Kroon-Oil een complete smeermiddelenlijn Classic Oils ontwikkeld geheel afgestemd op het gebruik in klassieke voertuigen.

Classic Motoroils van Kroon-Oil
!

Classic Monograde 30 Motorolie

Classic Monograde 30 is een minerale singlegrade SAE 30 motorolie voor klassieke benzine- en dieselmotoren. Zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Monograde 30 de volgende eigenschappen:
- Zeer goede smerende eigenschappen
- Uitstekende bescherming tegen slijtage
- Goede bescherming tegen corrosie

Geen gevaar voor losweken aangekoekt vuil - Zeer goede anti-schuim eigenschappen - Volledig compatible met klassieke afdichtingen en rubbers.

Classic Monograde 30 is geschikt voor naoorlogse klassieke benzine- en dieselmotoren zonder turbo welke een licht tot medium gedoopte singlegrade motorolie voorschrijven.

Classic Monograde 50 Motorolie

Classic Monograde 50 is een minerale singlegrade SAE 50 motorolie voor klassieke benzine- en dieselmotoren. Zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Monograde 50 de volgende eigenschappen:
- Zeer goede smerende eigenschappen
- Uitstekende bescherming tegen slijtage
- Goede bescherming tegen corrosie

Geen gevaar voor losweken aangekoekt vuil - Zeer goede anti-schuim eigenschappen - Volledig compatible met klassieke afdichtingen en rubbers.

Classic Monograde 50 is geschikt voor naoorlogse klassieke benzine- en dieselmotoren welke een licht tot medium gedoopte singlegrade motorolie voorschrijven.

Classic Multigrade 10W30 Motorolie

Classic Multigrade 10W30 is een minerale SAE 10W30 multigrade motorolie voor klassieke benzine- en dieselmotoren. Hoogwaardige minerale basisoliën met zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Multigrade 10W30 de volgende eigenschappen:

  • Zeer goede smerende eigenschappen
  • Uitstekende bescherming tegen slijtage
  • Een stabiele en hoge viscositeitsindex waardoor geschikt voor alle seizoenen
  • Goede bescherming tegen corrosie
  • Geen gevaar voor losweken van aangekoekt vuil
  • Zeer goede anti-schuim eigenschappen
  • Volledig compatible met klassieke afdichtingen en rubbers.
Classic Multigrade 10W30 is een hoogwaardige minerale multigrade motorolie voor klassieke benzine motoren. Classic Multigrade 10W30 is eveneens geschikt voor klassieke dieselmotoren van personenwagens en lichte bestelwagens. Classic Multigrade 10W30 kan uitstekend toegepast worden in klassiekers van de jaren zestig, zeventig en vroege jaren tachtig welke een SAE 10W30 motorolie voorschrijven.

Classic Multigrade 15W40 Motorolie

Classic Multigrade 15W40 is een minerale SAE 15W40 multigrade motorolie voor klassieke benzine- en dieselmotoren. Hoogwaardige minerale basisoliën met zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Multigrade 15W40 de volgende eigenschappen:

  • Zeer goede smerende eigenschappen
  • Uitstekende bescherming tegen slijtage
  • Een stabiele en hoge viscositeitsindex waardoor geschikt voor alle seizoenen
  • Goede bescherming tegen corrosie
  • Geen gevaar voor losweken van aangekoekt vuil
  • Zeer goede anti-schuim eigenschappen
  • Volledig compatible met klassieke afdichtingen en rubbers.
Classic Multigrade 15W40 is een hoogwaardige minerale multigrade motorolie voor klassieke benzine motoren. Classic Multigrade 15W40 is eveneens geschikt voor klassieke dieselmotoren van personenwagens en lichte bestelwagens. Classic Multigrade 15W40 kan uitstekend toegepast worden in klassiekers van de jaren zestig, zeventig en vroege jaren tachtig welke een SAE 15W40 motorolie voorschrijven.

Classic Multigrade 20W50 Motorolie

Classic Multigrade 20W50 is een minerale SAE 20W50 multigrade motorolie voor klassieke benzine- en dieselmotoren. Hoogwaardige minerale basisoliën met zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Multigrade 20W50 de volgende eigenschappen:

  • Zeer goede smerende eigenschappen
  • Uitstekende bescherming tegen slijtage
  • Een stabiele en hoge viscositeitsindex waardoor geschikt voor alle seizoenen
  • Goede bescherming tegen corrosie
  • Geen gevaar voor losweken van aangekoekt vuil
  • Zeer goede anti-schuim eigenschappen
  • Volledig compatible met klassieke afdichtingen en rubbers.
Classic Multigrade 20W50 is een hoogwaardige minerale multigrade motorolie voor klassieke benzine motoren. Classic Multigrade 20W50 is eveneens geschikt voor klassieke dieselmotoren van personenwagens en lichte bestelwagens. Classic Multigrade 20W50 kan uitstekend toegepast worden in klassiekers van de jaren zestig, zeventig en vroege jaren tachtig welke een SAE 20W50 motorolie voorschrijven.

Classic Racing 15W50 Motorolie

Classic Racing Oil 15W50 is een hoogwaardige semi-synthetische motorolie speciaal ontwikkeld voor gebruik in de klassieke autosport. Een combinatie van synthetische en minerale kwaliteits basisoliën en zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Racing Oil 15W50 de volgende eigenschappen:

  • Uitmuntende smerende eigenschappen, ook bij zeer hoge bedrijfstemperaturen
  • Een hoge viscositeitsindex
  • Een zeer goede "shear stability"
  • Uitstekende bescherming tegen slijtage, ook onder zeer zware omstandigheden
  • Zorgt voor een stabiele oliedruk
  • een uitstekende detergerende en dispergerende werking
  • een zeer sterk anti-corrosie en anti-schuim vermogen.
Classic Racing Oil 15W50 is een hoogwaardige semi-synthetische multigrade motorolie speciaal ontwikkeld voor klassieke verbrandingsmotoren met hoge- tot zeer hoge vermogens. Hierdoor is Classic Racing Oil 15W50 uitstekend geschikt voor klassiekers met motoren die speciaal geprepareerd zijn voor deelname aan klassieke autosport evenementen. Classic Racing Oil 15W50 is ook zeer geschikt voor toepassing in gereviseerde motoren van naoorlogse klassieke sportwagens met veel vermogen.

Classic Running-in Monograde 30 - inloopolie

Running-In Monograde 30 is een speciale SAE 30 motorolie welke specifiek is ontwikkeld voor het optimaal en versneld in laten lopen van gereviseerde klassieke verbrandingsmotoren. Toepassen van Running-In Monograde 30 na revisie biedt de gebruiker o.a. de volgende voordelen:

  • Zorgt voor een correct en versneld inlopen van alle bewegende delen van een gereviseerde motor
  • Biedt een volledige bescherming van de gereviseerde motor gedurende het inloopproces
  • Zorgt na revisie voor een optimale afdichting tussen zuigerveren en cilinderwand
  • Bij een goed ingereden motor is het olieverbruik minimaal en het brandstofverbruik het meest economisch.
Running-In Monograde 30 is een minerale SAE 30 motorolie voor het optimaal en versneld laten inlopen van gereviseerde verbrandingsmotoren. Na revisie de motor afvullen met Running-In Monograde 30. Vervolgens de motor gedurende ca. 1.000 km gevarieerd en op koppel inrijden. Vermijd gedurende het inrijden zoveel mogelijk maximale toerentallen en maximale motorbelastingen. Na de inrijperiode de Running-In Monograde 30 verversen door de voorgeschreven motorolie.

Classic Vintage Monograde 30 - Motorolie

Vintage Monograde 30 is een ongedoopte SAE 30 singlegrade motorolie volledig gebaseerd op hoogwaardige minerale basisoliën met een uitstekende weerstand tegen veroudering en met van nature een hoge viscositeitsindex.

Vintage Monograde 30 is geschikt voor licht belaste vintage en klassieke verbrandingsmotoren welke een ongedoopte motorolie voorschrijven. Veelal worden ongedoopte motoroliën toegepast bij vooroorlogse verbrandingsmotoren. Vintage Monograde 30 is geschikt voor zowel benzine als dieselmotoren en kan ook uitstekend toegepast worden als verbruikssmering in zgn. gloeikop dieselmotoren van o.a. Lanz Bulldog.

Classic Preservative Monograde 30 - Conserveringsolie

Preservative Monograde 30 is een speciale motorolie voor het conserveren van verbrandingsmotoren wanneer deze voor langere tijd moeten worden opgeslagen, bijvoorbeeld bij winteropslag van o.a. klassiekers, motorfietsen of pleziervaartboten. Hoogwaardige minerale basisoliën, zorgvuldig geselecteerde additieven en speciale Vapour Phase Corosion Inhibitors geven Preservative Monograde 30 de volgende eigenschappen:

  • Een uitmuntende corrosiebescherming van alle inwendige motordelen gedurende langdurige opslag van verbrandingsmotoren
  • Een zeer goed detergerend en dispergerend vermogen
  • Een uitstekende weerstand tegen oxidatie
  • Een goed anti-slijtage en anti schuim vermogen. Voor een optimale conservering van de motor adviseren wij de volgende werkwijze:
  • Ververs de gebruikte motorolie bij bedrijfswarme motor door Preservative Monograde 30
  • Monteer hierbij ook een nieuw oliefilter
  • Laat de motor enige minuten stationair draaien met Preservative Monograde 30 waarna de motor gereed is voor opslag. Bij ingebruikname van de motor na de opslagperiode de olie op de gebruikelijke manier verversen door de voorgeschreven motorolie.
Preservative Monograde 30 is een speciale motorolie welke specifiek ontwikkeld is om verbrandingsmotoren, indien deze gedurende een langere tijd moeten worden opgeslagen, te beschermen tegen corrosie. Preservative Monograde 30 kan ook gedurende een korte tijd gebruikt worden als normale motorolie waardoor het voertuig in de opslagperiode zonder problemen rijdend of varend verplaatst kan worden.